FAQ

Wat ben je verplicht om mee te nemen in je auto? Op de website van de ANWB staat hierover een handig artikel.
Precies vanaf 1 januari 2021 gaat de digitale tol in Tsjechië in. De e-vignetten zijn al eerder te koop, namelijk vanaf december 2020. Op digitaal-tol-vignet-tsjechie-evignet staat actuele informatie.

Er zijn ook maatwerk mountainbike programma’s mogelijk in de omgeving van Praag, het IJzergebergte (o.a. Nové Město pod Smrkem, zie singltrek-mountainbike-arena/728/), Ertsgebergte (o.a Boží Dar) en het Reuzengebergte/Adelaarsgebergte (rondom Vrchlabí en Trutnov, zie o.a. https://trutnovtrails.cz/en/).

De offerte wordt door ons doorgaans binnen een werkdag verzonden. Bij complexere offertes geven we een termijn aan waarbinnen de offerte te verwachten is.

Heeft u geen offerte of e-mail met aanvullende vragen van ons ontvangen binnen 1 a 2 dagen dan is wellicht de offerte in jullie spam folder terecht gekomen. Het kan soms helpen om ons email adres als “veilig” toe te voegen aan de gebruikte email applicatie (bijvoorbeeld Gmail of Outlook).

Op deze pagina staat dit handig en eenvoudig uitgelegd: https://onlinejunkies.nl/veilige-afzenders-toevoegen-mail/

Om iedereen zo goed mogelijk te informeren over de laatste stand van zaken rond het coronavirus (COVID-19) en de reis- en annuleringsverzekering, zullen wij de informatie op onze website, zowel voor klanten als relaties, zoveel mogelijk up-to-date houden.

Er is extra dekking reis- en verblijfskosten (quarantaineclausule) voor de kortlopende reisverzekering en de doorlopende reisverzekering. Het eerste kwartaal van 2022 is deze extra dekking gratis.

Opgelegde inreisbeperkingen of andersoortige maatregelen om te mogen reizen beschouwen wij voor nieuw afgesloten verzekeringen en geboekte reizen per 1 januari 2022 niet meer als onverwacht en onvoorzien. Hierdoor kan er geen aanspraak worden gemaakt op de dekking van de (allrisk)annuleringsverzekering wanneer een klant zijn reis hierom wil annuleren. Ook niet als deze beperkingen of maatregelen op het moment van boeken voor de specifieke reisbestemming nog niet bekend waren. Denk hierbij aan een vaccinatieverplichting om te mogen reizen, een verplichte quarantaine bij aankomst of lokale testverplichtingen.

Antwoorden op de meeste gestelde vragen zijn te vinden op de website van onze partner De Europeesche: https://www.europeesche.nl/nieuws/coronavirus-vraag-en-antwoord

We hebben een Nederlandstalige brochure over de Tsjechische bergen in het algemeen alleen in digitaal formaat (pfd).

Brochure Tsjechische bergen - o.a. over Nationaal Park Reuzengebergte - (c) Czechtourism.com

Mocht je nou geen email hebben ontvangen nadat je een boeking of aanvraag hebt gedaan bij ons check dan ajb je spam filter. Het komt namenlijk regelmatig voor dat hotmail.nl of aol.nl adressen onze mails in een spam filter zetten. Het kan helpen als je ons mailadres opslaat bij je contacten. Dan komen de mails minder snel in de spam filters terecht.

Hier staat helder uitgelegd hoe dit werkt: https://onlinejunkies.nl/veilige-afzenders-toevoegen-mail/.

Parkeren bij het start/eindpunt in Špindlerův Mlýn is mogelijk op diverse locaties:
  • er zijn enkele semi bewaakte parkeerplaatsen in Špindlerův Mlýn die overdag en ’s nachts semi bewaakt zijn met camera’s. Deze parkeerplaats kosten circa 200 CZK per dag.
  • bij de hotels zijn in het hoogseizoen doorgaans slechts enkele plekken beschikbaar die niet vooraf geboekt kunnen worden. De kosten dienen ter plekke betaald te worden (circa 150 tot 250 CZK per dag, stand november 2022).
  • voor een vouwwagen of kar die niet afgesloten kan worden hebben we een beperkt aantal garageboxen beschikbaar. De optie Garagebox wordt eigenlijk alleen gekozen door klanten met een motor of een open aanhanger. Voor kampeerspullen hebben eventuele diefjes echter heel weinig interesse 🙂

N.B. Afgelopen 20 jaar hebben we nog geen ellende meegemaakt met parkeren op de semi bewaakte parkeerplaatsen. De dure spullen kunnen bij het hotel achtergelaten worden waar je voorafgaand aan de trektocht overnacht. Dit geldt uiteraard alleen als dat onderdeel uitmaakt van de boeking. Dus niet als je geen overnachting vooraf boekt.

Meer details over parkeren in Špindlerův Mlýn: https://www.mestospindleruvmlyn.cz/en/parking

Nee er is geen gids aanwezig tijdens de tocht, de tocht is geheel self guided. Voor vertrek is er wel een pre trip meeting met onze hulppersoon ter plekke (officiële berggids) die de gehele route in detail doorspreekt. Voor vertrek krijg je van ons alle benodigde informatie om de routes zelfstandig te lopen (o.a. de routebestanden, de topografische kaart, vouchers voor de accommodaties).

U hoeft geen eigen handdoeken of lakenzak mee te nemen voor de overnachtingen in de berghutten. In de accommodaties zijn deze aanwezig en inclusief.

Het is wel aan te raden een extra handdoek mee te nemen in je rugzak. Ook vinden sommige deelnemers het fijner om toch een eigen lakenzak mee te nemen.

Lokale betaling zetten wij in het offerte overzicht bij onderdelen vanhet arrangement die ter plekke betaald dienen te worden. Het betreft meestal parkeerkosten of toeristenbelasting.
Op deze site staat procedure voor de tol goed beschreven: https://www.hartmanova.eu/tol-vignet/. Je kunt daar de stickers vooraf bestellen (de goedkoopste aanbieder). Dat kan ook via ANWB (iets duurder).

Wanneer wordt het digitale e-vignet in Tsjechië ingevoerd?

Precies vanaf 1 januari 2021 gaat de digitale tol in Tsjechië in. De e-vignetten zijn al eerder te koop, namelijk vanaf december 2020. Houdt u onze websites (zie https://www.hartmanova.eu/tol-vignet/digitaal-tol-vignet-tsjechie-evignet.html) hierover in de gaten, deze worden regelmatig van een update voorzien.

Als je via Dresden/Zittau naar Tsjechië reist dan kun je de tolsticker het beste ter plekke bij het eerste tankstation dat je tegenkomt kopen. Bijvoorbeeld bij: https://en.mapy.cz/s/3qHjA

Onze wandelingen in het Boheems Paradijs hebben een kleine overlap qua route maar een combinatie met een paar kleine aanpassingen is zeker mogelijk. 
Een alternatieve suggestie is om Boheems Paradijs te combineren met Boheems Zwitserland
(bijvoorbeeld https://actief-in-tsjechie.nl/wandelen-door-boheems-zwitserland/848) of met Reuzengebergte (bijvoorbeeld: https://actief-in-tsjechie.nl/berghuttentocht-reuzengebergte/7/). 

Waarom boeken bij Team Actief in Tsjechië?

De beste locaties

Wij richten ons primair op de toplocaties in Tsjechië. Het prijsniveau kan zowel low budget als exclusief zijn.

Tevreden klanten!

Meer dan 95% van onze reizigers zijn bovengemiddeld tevreden over onze dienstverlening.

Vaste heldere prijzen!

Voordat u boekt ontvangt u van ons een offerte met een totale reissom en heldere reis- en boekingsvoorwaarden. U weet dus exact waar u aan toe bent voor u besluit om definitief te boeken.

Gratis offerte en kosteloos annuleren!

Een offerte aanvragen is gratis en verplicht u niet tot boeken. Tot het moment dat u de aanbetaling daadwerkelijk heeft gedaan kunt u kosteloos annuleren.

Beste prijs/kwaliteit verhouding in de markt!

We bieden de hoogst mogelijke prijs/kwaliteit verhouding. Mocht u een aantoonbaar gunstiger aanbod hebben dan geven wij u 5% korting op dat aanbod.

Eigen programma!

Wij zijn een onafhankelijke touroperator met eigen reizen en enkele eigen accommodaties. Daarnaast hebben we een samenwerking met toonaangevende lokale touroperators.

Meer dan 19 jaar ervaring als bedrijf

Sinds 2000 zijn wij dé absolute nummer 1 reisorganisatie voor actieve reizen naar toplocaties in Tsjechië. We hebben meer dan 15 jaar ervaring met het organiseren van reizen en evenementen in Tsjechië, we spreken de taal, we kennen het land en natuurlijk kennen we onze producten door en door.

Meer dan 50 jaar ervaring in ons team

In ons team hebben we meer dan een halve eeuw ervaring met het organiseren van tours en activiteiten. We hebben een uitgebreid en betrouwbaar netwerk van lokale partners.

SGR

We zijn aangesloten bij het SGR (nr. 3303).

Flexibel boeken

U kunt bij ons zowel het volledige programma als ook losse onderdelen boeken. Wij leveren graag maatwerk.

Flexibel wijzigen na bevestiging

Nadat een boeking door ons bevestigd is kan de klant flexibel wijzigen.

  • Tot 6 weken voor vertrek wijzigen van de bestemming.
  • Tot 3 weken voor vertrek wijzigingen van Activiteiten Pakket of skipakket.
  • Naams wijzigingen (met uitzondering van bus-, vlieg- en treintickets).
  • Verzorging wijzigen
  • Huisdieren annuleren of bijboeken.

Voor groepen hebben we nog flexibeler voorwaarden.

Eenvoudige en heldere betalings- en annuleringsvoorwaarden

Wij vragen een aanbetaling van 250 EUR per boeking of 50 EUR per persoon te voldoen binnen 7 dagen na boekingsdatum. De volledige reissom dient 6 weken voor aanvang van de reis te worden voldaan. Tot 6 weken voor aanvang kan kosteloos worden geannuleerd. U ontvangt dan restitutie van het aanbetaalde bedrag minus de boekingskosten.

Veilig online betalen

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen.Veilig online betalen via uw eigen bank met iDeal, MisterCash, ING Direct, Belfius en Sorfort banking.

Verborgen kosten

Er zijn geen verborgen kosten. Geen extra service kosten, geen extra belastingen.

Halfpension bij accommodaties, zoals hotels of resorts, verwijst naar een verblijfsarrangement waarbij de gasten naast hun accommodatie ook maaltijden aangeboden krijgen. Meestal omvat halfpension ontbijt en één andere maaltijd, meestal het diner. Gasten betalen voor deze maaltijden als onderdeel van hun accommodatiekosten, waardoor ze kunnen genieten van het gemak van eten in het hotel of de accommodatie zonder zich zorgen te hoeven maken over het vinden van restaurants voor ontbijt en diner.

 

FAQ stel uw vraag

    Heb je een vraag die niet in onze FAQ database staat? Met behulp van dit formulier kun je de vraag stellen.

    Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Actief in Tsjechië.
    Wij danken u voor uw tijd en wensen u een prettige dag verder!

    Een kopij van uw email wordt nu DIRECT naar het door u aangegeven e-mail adres verzonden. Indien u van ons GEEN e-mail ontvangt, check dan of u uw e-mail adres correct heeft ingegeven of kijk in uw spam folder (met name bij hotmail adressen) en neem a.u.b. contact op met ons. Zorg dat u ons e-mailadres info@actief-in-tsjechie.nl als veilige afzender markeert. Dit laatste geldt met name voor hotmail adressen.