FAQ

Ja u kunt een verzekering afsluiten via ons maar U dient de premie direct aan de Europeesche te betalen. Wij rekenen geen aanvullende kosten voor een verzekering.

Wij adviseren een reisverzekering af te sluiten inclusief ongevallendekking. U kunt nu online een gunstige reisverzekering afsluiten bij De Europeesche. U kunt de gegevens voor uw reisverzekering ook telefonisch of per e-mail naar ons sturen.

Wij adviseren een reisverzekering af te sluiten inclusief ongevallendekking. U kunt een reisverzekering afsluiten middels de door ons verstrekte directe links naar het online systeem van De Europeesche. U ontvangt deze links automatisch bij uw reisbescheiden. U dient de premie direct aan De Europeesche te betalen. Wij rekenen geen aanvullende kosten voor een verzekering.

U kunt de gegevens voor uw reisverzekering ook telefonisch of per e-mail naar ons sturen.

Om reizigers zelf hun inzicht te laten vergroten heeft de Europeesche de Bewust Verzekerd op Reis tool ontwikkeld. Aangezien slechts 20% de polisvoorwaarden leest werken we graag samen met u om deze tool bij hen onder de aandacht te brengen. Dit vanuit de overtuiging dat meer kennis leidt tot een betere bescherming en nog meer plezier aan het verkennen van de rest van de wereld.

https://www.bewustverzekerdopreis.nl/

Voor aanvang van de reis krijg je aanvullende informatie met o.a. ook een paklijst met de benodigdheden die je nodig hebt op je reis/tocht.

Ja, u kunt volledig naar eigen wens uw reis indelen en zo ook de data. Na uw boeking worden alle accommodaties op de hoogte gesteld van beschikbaarheid en zullen wij uw boeking bevestigen conform een offerte.

U heeft geen visum nodig voor uw trip. Een Europees paspoort/ID is voldoende.

Al onze tochten zijn weersonafhankelijk. Dus zowel bij zonnig als bij regenachtig weer kan de tocht doorgaan. Ons motto is: slecht weer bestaat niet, wel slechte voorbereiding qua kleding. Enige uitzondering is noodweer natuurlijk. We hebben dit nog niet meegemaakt in de afgelopen 20 jaar. Mocht dit nu wel het geval zijn, staat in de brochure het een en ander beschreven over “Safety instructions”. Ook kunt u altijd het noodnummer dat te vinden is in de brochure raadplegen.

Hoewel in Nederland geen wet is die winterbanden verplicht, is dit in Duitsland wel zo. In Duitsland moet de auto voorzien zijn van goede banden die geschikt zijn voor de weersomstandigheden. Tevens moet in winterse omstandigheden de auto beschikken over een winteruitrusting, hieronder vallen ook winterbanden. Deze winterbandplicht geld in Tsjechië ook.

  • Voor actueele informatie over winterbanden in Duitsland verwijs is u graag door naar de site van de ANWB
  • Voor actueele informatie over winterbanden in Tsjechië verwijs is u graag door naar de site van de ANWB

Wij kunnen voor u een vliegticket boeken, hiervoor rekenen wij een boekingsfee van 5% t.o.v. de ticketprijs op de dag van de offerte. Het is ook mogelijk uw ticket zelf te boeken.

Ter plaatse is de juiste topografisch kaart te verkrijgen bij de kiosk bij de “witte brug” in het centrum van Špindlerův Mlýn of bijvoorbeeld bij het informatiecentrum daar schuin tegenover. We sturen uitgebreide instructie als je de kaart kwijt of vergeten bent.

Als je geen fysieke kaart wilt gebruiken omdat je dat onhandig of ouderwets vindt dan is dat eventueel mogelijk. Zorg er in dat geval dan voor dat je voldoende stroom hebt onderweg (extra powerbank) om de mapy.cz app tijdens je wandeltochten te gebruiken op je telefoon.

Ja, een vraag kan telefonisch gesteld worden. We zijn zowel in Nederland/België als ook in Tsjechië onder lokaal tarief te bereiken. Telefonisch boeken kan ook. We sturen dan een Tikkie of een Mollie betaalverzoek waarvoor u doorgaans uw ABN Amro e-dentifier of Rabo randomreader nodig zult hebben.

Soms kunnen onze mails bij u in uw Spam inbox terecht komen. Mocht dit ook niet het geval zijn, neem dan even telefonisch of via de mail contact met ons op.

Bij de tours die begeleid worden door een gids, zorgt de gids/reisleiding dat er voldoende reparatie materiaal aanwezig is om de problemen aan de fiets te verhelpen.

Bij een self guided tours krijgt u een reparatieset mee om kleine problemen aan de fiets te verhelpen. Mocht het zo zijn dat de fiets zodanig kapot is dat dit niet zelfstandig verholpen kan worden, moet er contact opgenomen worden met het noodnummer dat verstrekt is bij de reisdocumenten.

De routes zijn makkelijk te vinden. De route staat duidelijk aangegeven onderweg en in de bijgeleverde brochure, hierin is ook een Google maps link toegevoegd, waardoor u middels uw smartphone de route kunt volgen.

De gehuurde fietsen kunt u inleveren bij het hotel waar u op dat moment verblijft. Verblijft u niet in een hotel of appartement, staat in de reis brochure aangegeven waar u uw fiets kunt inleveren. Deze reis brochure ontvangt u voor uw trip per post en email.

  • Door het semi-landklimaat van Tsjechië zijn de maanden mei tot en met oktober geschikt voor de fietstochten. De winterperiode raden we echt af.
  • Wat betreft mountainbiken geldt dat dit het hele jaar door kan.
  • In Praag zijn fietstochten ook het gehele jaar mogelijk.

FAQ stel uw vraag

    Heb je een vraag die niet in onze FAQ database staat? Met behulp van dit formulier kun je de vraag stellen.

    Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Actief in Tsjechië.
    Wij danken u voor uw tijd en wensen u een prettige dag verder!

    Een kopij van uw email wordt nu DIRECT naar het door u aangegeven e-mail adres verzonden. Indien u van ons GEEN e-mail ontvangt, check dan of u uw e-mail adres correct heeft ingegeven of kijk in uw spam folder (met name bij hotmail adressen) en neem a.u.b. contact op met ons. Zorg dat u ons e-mailadres info@actief-in-tsjechie.nl als veilige afzender markeert. Dit laatste geldt met name voor hotmail adressen.