FAQ

Zoek hier in de veelgestelde vragen

Corona

Om iedereen zo goed mogelijk te informeren over de laatste stand van zaken rond het coronavirus (COVID-19) en de reis- en annuleringsverzekering, zullen wij de informatie op onze website, zowel voor klanten als relaties, zoveel mogelijk up-to-date houden. We hebben een paar handige links op een rij gezet.

Tijdens het boekingsproces kun je de gewenste kamers kiezen. Op basis van deze keuze wordt – voor je overgaat tot definitieve boeking – precies berekend hoeveel de totale reissom zal bedragen.

De kamertypen zijn o.a.:

  • Privé meerpersoonskamers/familiekamers met gedeelde of privé faciliteiten. Kies in het boekingsformulier het aantal personen.
  • Een- of tweepersoonskamer met gedeelde faciliteiten. Kies in het boekingsformulier het aantal kamers.
  • Een- of tweepersoonskamer met privé faciliteiten (beperkt aanwezig!). Kies in het boekingsformulier het aantal kamers.

Kamerkeuze

Details over de gebruikte accommodaties

De details van de gebruikte accommodaties bij een specifieke meerdaagse tour kun je allemaal vinden bij de FAQ’s en de accommodaties staan ook aangegeven op de detailkaart op de tab Kaart (zie derde tab).

Kamerkeuze

Mocht je nou geen email hebben ontvangen nadat je een boeking of aanvraag hebt gedaan bij ons check dan ajb je spam filter. Het komt namenlijk regelmatig voor dat hotmail.nl of aol.nl adressen onze mails in een spam filter zetten. Het kan helpen als je ons mailadres opslaat bij je contacten. Dan komen de mails minder snel in de spam filters terecht. Hier staat helder uitgelegd hoe dit werkt: http://veiligeafzender.nl/outlook.

Lokale betaling zetten wij in het offerte overzicht bij onderdelen die ter plekke betaald dienen te worden. Dat kan zijn half pension, parkeerkosten, toeristenbelasting en verder wat je eigenlijk onderling afspreekt.

Op deze site staat procedure voor de tol goed beschreven: https://www.hartmanova.eu/tol-vignet/. Je kunt daar de stickers vooraf bestellen. Dat kan ook via ANWB.

Als jullie via Dresden/Zittau reizen dan kun je de sticker het beste ter plekke bij het eerste tankstation dat je tegenkomt kopen. Bijvoorbeeld bij: https://en.mapy.cz/s/3qHjA

Waarom boeken bij Team Actief in Tsjechië?

De beste locaties

Wij richten ons primair op de toplocaties in Tsjechië. Het prijsniveau kan zowel low budget als exclusief zijn.

Tevreden klanten!

Meer dan 95% van onze reizigers zijn bovengemiddeld tevreden over onze dienstverlening.

Vaste heldere prijzen!

Voordat u boekt ontvangt u van ons een offerte met een totale reissom en heldere reis- en boekingsvoorwaarden. U weet dus exact waar u aan toe bent voor u besluit om definitief te boeken.

Gratis offerte en kosteloos annuleren!

Een offerte aanvragen is gratis en verplicht u niet tot boeken. Tot het moment dat u de aanbetaling daadwerkelijk heeft gedaan kunt u kosteloos annuleren.

Beste prijs/kwaliteit verhouding in de markt!

We bieden de hoogst mogelijke prijs/kwaliteit verhouding. Mocht u een aantoonbaar gunstiger aanbod hebben dan geven wij u 5% korting op dat aanbod.

Eigen programma!

Wij zijn een onafhankelijke touroperator met eigen reizen en enkele eigen accommodaties. Daarnaast hebben we een samenwerking met toonaangevende lokale touroperators.

Meer dan 19 jaar ervaring als bedrijf

Sinds 2000 zijn wij dé absolute nummer 1 reisorganisatie voor actieve reizen naar toplocaties in Tsjechië. We hebben meer dan 15 jaar ervaring met het organiseren van reizen en evenementen in Tsjechië, we spreken de taal, we kennen het land en natuurlijk kennen we onze producten door en door.

Meer dan 50 jaar ervaring in ons team

In ons team hebben we meer dan een halve eeuw ervaring met het organiseren van tours en activiteiten. We hebben een uitgebreid en betrouwbaar netwerk van lokale partners.

SGR

We zijn aangesloten bij het SGR (nr. 3303).

Flexibel boeken

U kunt bij ons zowel het volledige programma als ook losse onderdelen boeken. Wij leveren graag maatwerk.

Flexibel wijzigen na bevestiging

Nadat een boeking door ons bevestigd is kan de klant flexibel wijzigen.

  • Tot 6 weken voor vertrek wijzigen van de bestemming.
  • Tot 3 weken voor vertrek wijzigingen van Activiteiten Pakket of skipakket.
  • Naams wijzigingen (met uitzondering van bus-, vlieg- en treintickets).
  • Verzorging wijzigen
  • Huisdieren annuleren of bijboeken.

Voor groepen hebben we nog flexibeler voorwaarden.

Eenvoudige en heldere betalings- en annuleringsvoorwaarden

Wij vragen een aanbetaling van 250 EUR per boeking of 50 EUR per persoon te voldoen binnen 7 dagen na boekingsdatum. De volledige reissom dient 6 weken voor aanvang van de reis te worden voldaan. Tot 6 weken voor aanvang kan kosteloos worden geannuleerd. U ontvangt dan restitutie van het aanbetaalde bedrag minus de boekingskosten.

Veilig online betalen

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen.Veilig online betalen via uw eigen bank met iDeal, MisterCash, ING Direct, Belfius en Sorfort banking.

Verborgen kosten

Er zijn geen verborgen kosten. Geen extra service kosten, geen extra belastingen.

Openbaar vervoer in Tsjechië heeft een goede reputatie en nog steeds een laag prijsniveau. Er is een uitgebreid netwerk van bus- en treinverbindingen. 

In onderstaande link kunt u actuele vertrek- en aankomsttijden en prijzen vinden van de meeste openbaar vervoersmaatschappijen. De site is meertalig.

https://jizdnirady.idnes.cz/vlakyautobusy/spojeni/

Kom je er niet (helemaal) uit met behulp deze site dan helpen we je graag een handje.

Praag is een veilige stad durven wij met een gerust hart te stellen! Gebruik echter – net als in alle steden in de wereld – je gezonde verstand. Ga niet in op voorstellen van wildvreemden, laat geen waardevolle spullen onbeheerd ergens achter en houd wel rekening met zakkenrollers in drukke gedeelten van de stad (o.a. stations etc.). Dus hou je spullen goed in de gaten.

Ook moet je er rekening mee houden dat “de toerist” door sommige restaurants en taxi’s als melkkoe wordt gezien. Er wordt graag gebruik gemaakt van de gemakzucht die de toerist soms heeft: gewoon neerploffen bij het eerste terrasje of geen zin hebben in onderhandelen met een taxichauffeur. Dan loop je kans dat er misbruik gemaakt wordt van het feit dat je een toerist bent. Zorg er dus voor dat u van te voren al bekijkt wat het gaat kosten.

Op deze site staat Praag op nummer 10 in de wereld: https://safearound.com/danger-rankings/cities/

Een gezaghebbend artikel over de 5 veiligste stadsdelen van Praag: 

Prague’s 5 Safest Neighborhoods

Correct, wij zijn bij SGR aangesloten en niet bij ANVR. SGR is er om de klant/reiziger te beschermen tegen insolventie van de touroperator. Meer concreet: mochten wij binnen nu en het einde van jullie vakantie failliet gaan dan zorgt SGR ervoor dat jullie reis toch uitgevoerd wordt. Geen zorgen dus over vooruitbetaalde gelden. ANVR is iets anders. Het is eigenlijk een belangenvereniging voor de touroperators. Niet een organisatie die zich primair richt op de consument/reiziger.

De reisbescheiden bestaan uit vouchers (1), aanvullende boekingsdocumenten (2) en algemene tour informatie (3). De reisdocumenten worden bij voorkeur via de mail verstuurd. Indien versturen via de mail niet mogelijk is dan versturen we dat specifieke deel van de reisdocumenten via de post. Het zou dus kunnen dat het gedeelte dat met de post moet komen, doorgaans de topografische kaart, nog niet bezorgd is bij u.

Mocht de reisinformatie 7 dagen voor vertrek nog niet compleet zijn neem dan even telefonisch contact op met ons of stuur een e-mail. We hebben sturen dan aanvullende instructies over hoe de topografische kaart alsnog in uw bezit te krijgen.

Indien de folder met “aanvullende boekingsdocumenten (2)” leeg is dan betekent dit dat er voor uw specifieke boeking geen aanvullende boekingsdocumenten noodzakelijk zijn.

Kunt u geen antwoord vinden op uw vraag?…

Misschien is een antwoord op deze vraag beschikbaar in een andere FAQ? Zoek hier de juiste tour of categorie:

Wilt u een antwoord op deze specifieke vraag? Vul dan hier uw email adres in en klik vervolgens op verzenden om uw vraag in te dienen.

Bedankt voor het opsturen van uw vraag...

We zullen uw vraag zsm beantwoorden per email op het opgegeven email-adres.