Ik kan mijn vraag en/of antwoord niet vinden, wat nu?

    Heb je een vraag die niet in onze FAQ database staat? Met behulp van dit formulier kun je de vraag stellen.

    Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Actief in Tsjechië.
    Wij danken u voor uw boeking en wensen u een prettige dag verder!

    Een kopij van uw boeking wordt nu DIRECT naar het door u aangegeven e-mail adres verzonden. Indien u van ons GEEN e-mail ontvangt, check dan of u uw e-mail adres correct heeft ingegeven of kijk in uw spam folder (met name bij hotmail adressen) en neem a.u.b. contact op met ons. Zorg dat u ons e-mailadres info@actief-in-tsjechie.nl als veilige afzender markeert. Dit laatste geldt met name voor hotmail adressen.

    Wat is het verschil tussen guided en self guided arrangementen?

    Onze tours (ook wel arrangementen of reizen genoemd) zijn onderverdeeld in:

    • self guided tours (in goed Nederlands: arrangementen ZONDER reisbegeleiding)
    • guided tours (in goed Nederlands: arrangementen MET reisbegeleiding, ook wel begeleide groepsreizen genoemd).

    Tijdens de begeleide groepsreizen (de guided tours) is er dus reisbegeleiding aanwezig. De reisbegeleiding is dan het eerste aanspreekpunt voor vragen en ondersteuning.

    Bij al onze reizen bieden wij 24/7 telefonische ondersteuning daar waar nodig. Tijdens kantooruren via de reguliere kanalen en buiten kantooruren via ons noodnummer.

    Hoe zit het met terugbetalingen mocht de reis niet kunnen doorgaan door covid 19?

    De meeste reis- en annuleringsverzekeringen dekken de schade die ontstaat door een uitbraak van covid niet omdat het niet meer gezien wordt als een onvoorziene omstandigheid. Met het oog op covid-19 gaan wij echter zeer coulant om met onze annuleringsvoorwaarden: tot 7 dagen voor aanvang van de reis kun je kosteloos annuleren mocht er code oranje of code rood van kracht zijn op dat moment. Je krijgt dan dus je geld volledig terug.
    Na die periode tot 7 dagen voor aanvang geldt dan het volgende ten aanzien van kleurcodes en een reis annuleren:
    • Code groen & annulering door de reiziger? Er gelden onze standaard annuleringsvoorwaarden.
    • Annuleert de reisorganisatie (wij dus) de reis vanwege bijvoorbeeld corona en geldt er een code rood, dan krijg je je geld terug. In overleg kan de reis ook worden aangepast of omgeboekt. In dat geval ontvang je een voucher van ons.
    • Heeft je bestemming de kleur oranje? Neem dan contact op met ons en informeer of de reis doorgaat of aangepast of geannuleerd moet worden. Een pakketreis mag je in principe annuleren als de bestemming onveilig is (zie https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/ik-wil-mijn-boeking-wijzigen/annuleren-op-basis-van-reisadvies).
    • Reizen naar landen met een geel reisadvies is verantwoord volgens de overheid, maar er zijn maatregelen tegen het coronavirus getroffen met beperkte invloed op het dagelijks leven. Houd voorafgaand aan de reis en tijdens de reis het reisadvies in de gaten.

    De beloofde offerte heb ik nog niet ontvangen.

    De offerte wordt door ons doorgaans binnen een werkdag verzonden. Bij complexere offertes geven we een termijn aan waarbinnen de offerte te verwachten is.

    Heeft u geen offerte of email met aanvullende vragen van ons ontvangen binnen 1 a 2 dagen dan is wellicht de offerte in jullie spam folder terecht gekomen. Het kan soms helpen om ons email adres als “veilig” toe te voegen aan de gebruikte email applicatie (bijvoorbeeld Gmail of Outlook).

    Op deze pagina staat dit handig en eenvoudig uitgelegd: https://onlinejunkies.nl/veilige-afzenders-toevoegen-mail/.

    stand van zaken rond het coronavirus (COVID-19)

    Corona

    Om iedereen zo goed mogelijk te informeren over de laatste stand van zaken rond het coronavirus (COVID-19) en de reis- en annuleringsverzekering, zullen wij de informatie op onze website, zowel voor klanten als relaties, zoveel mogelijk up-to-date houden. We hebben een paar handige links op een rij gezet.

    Kunnen we altijd zelf de door ons gewenste kamers kiezen?

    Tijdens het boekingsproces kun je de gewenste kamers kiezen. Op basis van deze keuze wordt – voor je overgaat tot definitieve boeking – precies berekend hoeveel de totale reissom zal bedragen.

    De kamertypen zijn o.a.:

    • Privé meerpersoonskamers/familiekamers met gedeelde of privé faciliteiten. Kies in het boekingsformulier het aantal personen.
    • Een- of tweepersoonskamer met gedeelde faciliteiten. Kies in het boekingsformulier het aantal kamers.
    • Een- of tweepersoonskamer met privé faciliteiten (beperkt aanwezig!). Kies in het boekingsformulier het aantal kamers.

    Kamerkeuze

    Details over de gebruikte accommodaties

    De details van de gebruikte accommodaties bij een specifieke meerdaagse tour kun je allemaal vinden bij de FAQ’s en de accommodaties staan ook aangegeven op de detailkaart op de tab Kaart (zie derde tab).

    Kamerkeuze