Hoe zit het met terugbetalingen mocht de reis niet kunnen doorgaan door covid 19?

De meeste reis- en annuleringsverzekeringen dekken de schade die ontstaat door een uitbraak van covid niet omdat het niet meer gezien wordt als een onvoorziene omstandigheid. Met het oog op covid-19 gaan wij echter zeer coulant om met onze annuleringsvoorwaarden: tot 7 dagen voor aanvang van de reis kun je kosteloos annuleren mocht er code oranje of code rood van kracht zijn op dat moment. Je krijgt dan dus je geld volledig terug.
Na die periode tot 7 dagen voor aanvang geldt dan het volgende ten aanzien van kleurcodes en een reis annuleren:
  • Code groen & annulering door de reiziger? Er gelden onze standaard annuleringsvoorwaarden.
  • Annuleert de reisorganisatie (wij dus) de reis vanwege bijvoorbeeld corona en geldt er een code rood, dan krijg je je geld terug. In overleg kan de reis ook worden aangepast of omgeboekt. In dat geval ontvang je een voucher van ons.
  • Heeft je bestemming de kleur oranje? Neem dan contact op met ons en informeer of de reis doorgaat of aangepast of geannuleerd moet worden. Een pakketreis mag je in principe annuleren als de bestemming onveilig is (zie https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/ik-wil-mijn-boeking-wijzigen/annuleren-op-basis-van-reisadvies).
  • Reizen naar landen met een geel reisadvies is verantwoord volgens de overheid, maar er zijn maatregelen tegen het coronavirus getroffen met beperkte invloed op het dagelijks leven. Houd voorafgaand aan de reis en tijdens de reis het reisadvies in de gaten.