Ik kan mijn vraag en/of antwoord niet vinden, wat nu?

    Heb je een vraag die niet in onze FAQ database staat? Met behulp van dit formulier kun je de vraag stellen.

    Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Actief in Tsjechië.
    Wij danken u voor uw boeking en wensen u een prettige dag verder!

    Een kopij van uw boeking wordt nu DIRECT naar het door u aangegeven e-mail adres verzonden. Indien u van ons GEEN e-mail ontvangt, check dan of u uw e-mail adres correct heeft ingegeven of kijk in uw spam folder (met name bij hotmail adressen) en neem a.u.b. contact op met ons. Zorg dat u ons e-mailadres info@actief-in-tsjechie.nl als veilige afzender markeert. Dit laatste geldt met name voor hotmail adressen.

    Wat is het verschil tussen guided en self guided arrangementen?

    Onze tours (ook wel arrangementen of reizen genoemd) zijn onderverdeeld in:

    • self guided tours (in goed Nederlands: arrangementen ZONDER reisbegeleiding)
    • guided tours (in goed Nederlands: arrangementen MET reisbegeleiding, ook wel begeleide groepsreizen genoemd).

    Tijdens de begeleide groepsreizen (de guided tours) is er dus reisbegeleiding aanwezig. De reisbegeleiding is dan het eerste aanspreekpunt voor vragen en ondersteuning.

    Bij al onze reizen bieden wij 24/7 telefonische ondersteuning daar waar nodig. Tijdens kantooruren via de reguliere kanalen en buiten kantooruren via ons noodnummer.

    Accommodaties bij tour Autovakantie UNESCO steden 213

    Top hotel

    Top hotel

    Groot hotel met uitgebreide faciliteiten, waaronder een wintertuin, bowlingbaan en een Japanse tuin. Goede verbindingen met het stadscentrum, dat op zo’n 8 km ligt.
    Capaciteit: 510 kamers

    • Aantal sterren:
    • Website: website
    • Locatie: Praag – Praag
    • Adres: Blažimská 1781/4, 149 00 Praha 4-Chodov, Czechia
    • Faciliteiten: WIFI; Honden; Parking; Wellness
    • Hoogte : 278 m

    Hotel Novoměstský

    Hotel Novoměstský

    Dit kleine hotel ligt in een rustige straat in het centrum van Praag. In het hotel bevindt zich een à la carte-restaurant, maar ook in de directe omgeving van het hotel zijn voldoende eetgelegenheden.

    • Aantal sterren:
    • Website: website
    • Locatie: Praag – Praag
    • Adres: Řeznická 4, Praha 1, 110 00, Česká republika
    • Faciliteiten: WIFI; Honden
    • Hoogte : 203 m

    Olympik Tristar

    Olympik Tristar

    Hotel Olympik Tristar ligt in de wijk Praag 8, op vier metrohaltes van het centrum. Tramhaltes voor lijn 24 en 8 bevinden zich op 300 meter van het hotel.

    • Aantal sterren:
    • Website: website
    • Locatie: Praag – Praag
    • Adres: U Sluncové 14, 186 76 Praha 8-Invalidovna, Czechia
    • Faciliteiten: WIFI; Honden; Parking
    • Hoogte : 185 m

    Wij reizen per auto en vragen ons af of er voor de duur van de tour, voor langparkeren mogelijkheden zijn in de buurt van het start punt.

    Parkeren bij het start/eindpunt in Špindlerův Mlýn is mogelijk op diverse locaties:

    • er zijn enkele semi bewaakte parkeerplaatsen in Špindlerův Mlýn die overdag en ’s nachts semi bewaakt zijn met camera’s. Deze parkeerplaats is gratis.
    • we hebben een beperkt aantal plekken beschikbaar bij enkele hotels. De kosten worden in de boeking als lokale betaling toegevoegd (kosten circa 150 CZK per dag, stand november 2019).
    • voor een vouwwagen of kar die niet afgesloten kan worden hebben we een beperkt aantal garageboxen beschikbaar. Garagebox doen eigenlijk alleen klanten met echte dure auto of open kar. Voor kampeerspullen hebben eventuele diefjes echter heel weinig interesse 🙂

    Afgelopen 20 jaar hebben we nog geen ellende meegemaakt met parkeren op de semi bewaakte parkeerplaatsen. De dure spullen kunnen bij het starthotel achtergelaten worden indien dat onderdeel uitmaakt van de boeking.

    Wij reizen via Dresden, waar kunnen we het beste een tol vignet kopen?

    Op deze site staat procedure voor de tol goed beschreven: https://www.hartmanova.eu/tol-vignet/. Je kunt daar de stickers vooraf bestellen (de goedkoopste aanbieder). Dat kan ook via ANWB (iets duurder).

    Wanneer wordt het digitale e-vignet in Tsjechië ingevoerd?

    Precies vanaf 1 januari 2021 gaat de digitale tol in Tsjechië in. De e-vignetten zijn al eerder te koop, namelijk vanaf december 2020. Houdt u onze websites (zie https://www.hartmanova.eu/tol-vignet/digitaal-tol-vignet-tsjechie-evignet.html) hierover in de gaten, deze worden regelmatig van een update voorzien.

    Als je via Dresden/Zittau naar Tsjechië reist dan kun je de tolsticker het beste ter plekke bij het eerste tankstation dat je tegenkomt kopen. Bijvoorbeeld bij: https://en.mapy.cz/s/3qHjA

    Hoe kunnen we een maatwerkprogramma laten opstellen?

    Je kunt een maatwerk programma door ons laten opstellen van een bestaande tour of activiteit. We passen de tour/activiteit dan aan op basis van jouw specifieke wensen. Je kunt je specifieke wensen in een email zetten en/of even telefonisch met ons bespreken.

    Voor maatwerk heb ik antwoord nodig op de volgende vragen:

    • de reisdata (mag bij benadering) / de datum van de activiteit
    • aantal personen (volwassenen, kinderen, studenten, scholieren)
    • (indien van toepassing) gewenste kamertypen: privé meerpersoons/familiekamer, tweepersoonskamers(s), dormitories/slaapzalen
    • gewenste activiteit: bijvoorbeeld wandelen, fietsen, kanoën
    • gewenst gebied: bijvoorbeeld Reuzengebergte, Boheems Paradijs, Ohře vallei
    • korte schets van de deelnemers/groep: bijvoorbeeld wat is conditieniveau?
    • zijn er bijzondere wensen (vegetarisch, allergieën etc.)
    • eventueel: beschikbare budget.