Ik kan mijn vraag en/of antwoord niet vinden, wat nu?

    Heb je een vraag die niet in onze FAQ database staat? Met behulp van dit formulier kun je de vraag stellen.

    Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Actief in Tsjechië.
    Wij danken u voor uw boeking en wensen u een prettige dag verder!

    Een kopij van uw boeking wordt nu DIRECT naar het door u aangegeven e-mail adres verzonden. Indien u van ons GEEN e-mail ontvangt, check dan of u uw e-mail adres correct heeft ingegeven of kijk in uw spam folder (met name bij hotmail adressen) en neem a.u.b. contact op met ons. Zorg dat u ons e-mailadres info@actief-in-tsjechie.nl als veilige afzender markeert. Dit laatste geldt met name voor hotmail adressen.

    Wat is het verschil tussen guided en self guided arrangementen?

    Onze tours (ook wel arrangementen of reizen genoemd) zijn onderverdeeld in:

    • self guided tours (in goed Nederlands: arrangementen ZONDER reisbegeleiding)
    • guided tours (in goed Nederlands: arrangementen MET reisbegeleiding, ook wel begeleide groepsreizen genoemd).

    Tijdens de begeleide groepsreizen (de guided tours) is er dus reisbegeleiding aanwezig. De reisbegeleiding is dan het eerste aanspreekpunt voor vragen en ondersteuning.

    Bij al onze reizen bieden wij 24/7 telefonische ondersteuning daar waar nodig. Tijdens kantooruren via de reguliere kanalen en buiten kantooruren via ons noodnummer.

    Kunnen we ook last minute boeken?

    Nog even terugkomend op jouw vraag over last minute boeken vind je hieronder mijn antwoord.

    Als jullie ter plekke enigszins flexibel kunnen zijn in startdatum en als jullie de benodigde kaart ter plekke zelf kopen (instructie hierover volgt) dan is er de mogelijkheid om op een laat tijdstip te boeken. Alle benodigde gegevens (routebeschrijvingen, vouchers, gpx bestanden) krijg je sowieso van ons digitaal. De betaling gaat ook digitaal via een betaallink.

    Wat ik persoonlijk wel erg handig vind is dat we de boeking alvast in ons systeem kunnen klaarzetten voor een bepaalde periode en dat we tegen die tijd dat het actueel is snel kunnen handelen. Het organiseren van de berghuttentochten (in principe geldt dat voor alle meerdaagse wandel- en fietsarrangementen) is namelijk vrij arbeidsintensief o.a. doordat er veel verschillende partijen/accommodaties bij betrokken zijn.

    Ik zal een offerte maken die we dan eenvoudig kunnen omzetten in een voorlopige of definitieve boeking.

    stel wij boeken nu deze tocht, maar die dagen regent het is het dan mogelijk om de tocht te verplaatsen naar een tijd dat het weer beter is?

    Wat betreft “slecht” weer het volgende:

    Wat betreft regen: ons adagium is “er is geen slecht weer, alleen slechte kleding”. Als het (een beetje) regent dan kunnen wij de tocht niet kosteloos annuleren of verzetten naar een latere datum. Echter als het weer dusdanig is dat de bergreddingsdienst een code oranje of rood afgeeft dan mag je de bergen niet in en in dat geval zou de schade geclaimd kunnen worden bij je annuleringsverzekering (reden is dan dat je niet bij je accommodatie kunt komen).

    Wij zullen altijd proberen om de annuleringskosten te vermijden. In verreweg de meeste gevallen lukt dit ook.

    Zijn honden ook welkom in de berghutten?

    Jazeker, honden zijn meer dan welkom in de meeste berghutten in Tsjechië 🙂 Als je tijdens het boeken aangeeft of er een of meerdere honden mee gaan dan passen wij daarop de accommodatie keuze aan. Ons verzoek is om ook de afmeting van de hond aan ons door te geven omdat bij enkele hutten alleen kleine en middelgrote honden zijn toegestaan.

    Het Nationaal Park Reuzengebergte staat nog steeds honden toe. In andere gebieden, o.a. de Tatra zijn honden in het geheel niet toegestaan.

    Hoe kunnen we een maatwerkprogramma laten opstellen?

    Je kunt een maatwerk programma door ons laten opstellen van een bestaande tour of activiteit. We passen de tour/activiteit dan aan op basis van jouw specifieke wensen. Je kunt je specifieke wensen in een email zetten en/of even telefonisch met ons bespreken. Ook kun je het online boekingsformulier van de betreffende tour/activiteit invullen en dan in stap 3 je specifieke wensen vermelden bij het veld “NOTITIES EN SPECIALE VERZOEKEN”.

    Voor maatwerk hebben we antwoord nodig op de volgende vragen, alle antwoorden mogen in eerste instantie “bij benadering”:

    • de reisdata / de datum van de activiteit
    • aantal personen (volwassenen, kinderen, studenten, scholieren)
    • (indien van toepassing) gewenste kamertypen: privé meerpersoonskamer/familiekamer(s), tweepersoonskamers(s), dormitories/slaapzalen
    • gewenste activiteit(en): bijvoorbeeld wandelen, fietsen, kanoën, klimmen, boogschieten etc.
    • gewenst gebied: bijvoorbeeld Reuzengebergte, Boheems Paradijs, Ohře vallei, Sázava vallei
    • korte schets van de deelnemers/groep: bijvoorbeeld wat is conditieniveau?
    • zijn er bijzondere wensen (vegetarisch, allergieën etc.)
    • eventueel: beschikbare budget.

    Heb ik een reisverzekering nodig?

    Wij adviseren een reisverzekering af te sluiten inclusief ongevallendekking. U kunt een reisverzekering afsluiten middels de door ons verstrekte directe links naar het online systeem van De Europeesche. U ontvangt deze links automatisch bij uw reisbescheiden. U dient de premie direct aan De Europeesche te betalen. Wij rekenen geen aanvullende kosten voor een verzekering.

    U kunt de gegevens voor uw reisverzekering ook telefonisch of per e-mail naar ons sturen.

    Om reizigers zelf hun inzicht te laten vergroten heeft de Europeesche de Bewust Verzekerd op Reis tool ontwikkeld. Aangezien slechts 20% de polisvoorwaarden leest werken we graag samen met u om deze tool bij hen onder de aandacht te brengen. Dit vanuit de overtuiging dat meer kennis leidt tot een betere bescherming en nog meer plezier aan het verkennen van de rest van de wereld.

    https://www.bewustverzekerdopreis.nl/