Met welke valuta kan ik in Tsjechië betalen?

De officiële munteenheid van Tsjechië is de Tsjechische kroon (Kč/CZK). Op veel plekken, vooral bij de Duitse en Oostenrijkse grens, worden ook euro’s geaccepteeerd, maar het is handig om ook Tsjechisch geld te hebben.

Geldbesparende tips:

  • Het  is voordeliger om ter plekke een keer een groter bedrag aan geld te pinnen dan een paar keer kleinere bedragen omdat de banken per transactie kosten rekenen.
  • Verder is mijn advies om te kiezen voor de optie dat jouw bank de conversie uitvoert. Let op: betalen of geld opnemen met een pinpas (bankpas of creditcard) is soms zowel in Tsjechische kronen als in euro’s mogelijk. Helaas worden de wisselkosten vrijwel nooit van tevoren aangegeven op het scherm. Kies dan voor lokale valuta (Engels: without conversion), dat is meestal voordeliger, zelfs als er gemeld wordt dat er bij betaling in euro’s (Engels: with conversion) geen commissie gerekend wordt.

Kunnen wij een paraglide vlucht boeken?

Het paragliden is te boeken bij minimaal 6 deelnemers.
Het paragliden is verder erg weersafhankelijk en daarom heel lastig voor ons (en voor de klant) om te plannen. Je moet als het ware een hele periode “standby” staan.
We beraden ons nog over het al dan niet aanbieden van paragliden op onze website deze zomer.

Mogelijke alternatieven in regio Pilsen: http://www.rana-paragliding.cz/tandem/

 

We zijn met 2 personen en willen graag paragliden, kan dat? 

Vraag:

We zijn met 2 personen en willen graag paragliden, kan dat?

Antwoord:

Het paragliden is te boeken bij minimaal 6 deelnemers.
Het paragliden is erg weersafhankelijk en daarom lastig om ruim vooraf te plannen. Je moet als het ware een hele periode “standby” staan en de rest van je vakantie om het paragliden heen plannen. In het meest ongunstige geval (o.a. te veel wind, onweer, regen) is het paragliden niet mogelijk.

De beloofde offerte heb ik nog niet ontvangen.

De offerte wordt door ons doorgaans binnen een werkdag verzonden. Bij complexere offertes geven we een termijn aan waarbinnen de offerte te verwachten is.

Heeft u geen offerte of e-mail met aanvullende vragen van ons ontvangen binnen 1 a 2 dagen dan is wellicht de offerte in jullie spam folder terecht gekomen. Het kan soms helpen om ons email adres als “veilig” toe te voegen aan de gebruikte email applicatie (bijvoorbeeld Gmail of Outlook).

Op deze pagina staat dit handig en eenvoudig uitgelegd: https://onlinejunkies.nl/veilige-afzenders-toevoegen-mail/